Svar på frågor.

Jag har fått några frågor angående mig och Italien så jag svarar här.

När åkte du till Italien, Vad gjorde du? Jag åkte ner till Italien första gången i September 2006 med min bästa kompis. I tre månader läste vi en italienska-språk-kurs på en språkskola. VI åkte hem innan jul men jag träffade min pojkvän och åkte ner igen i mars 2007 och jobbade som Aupair till en liten plutt i närheten av siena.

Pluggar du på något universitet i Italien? Jag påbörjade 3 kurser på universitet på fakolteten Political Science. 2 kurser var på italienska och 1 på engelska.

talar du flytande italienska?  Jag kan inte ALLA och böjningar ord så då kan man väl inte prata flytande? Men jag kan det väl ganska bra nu, jag förstår det mesta!

Pluggar du eller jobbar du i Italien?  Jag läser en distanskurs här och ska söka jobb.

Ni som tänker på att åka ner till Italien och plugga som vi gjorde får gärna fråga på om ni undrar nåt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0