springy & turisty.

När D gick hem till sig gick jag runt lite och såg att de kommit en del turister nu.
Den riktiga turistsäsongen har inte dragit igång, då får man trängas bland stora guidade pensionär grupper.
Högljudda amerikanare eller Extremt tystlåtna japanare. 
Min gata ligger på samma gata som det väldigt berömda torget Piazza del Campo och den andra turistattraktionen domkyrkan Il Duomo. Så utanför min port brukar det stå flera par (detta är en romantisk stad dit många kärlekspar reser till) och tittar och försöker förstå hur de ska komma till dessa två turristattraktionerna så jag brukar bara säga upp till vänster and youll find it:)

Det var så pass varmt ute att jag kunde ha gammelmormors ballerinas utan att frysa det minsta, vår vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0