Middag - zucchini fritti recept

Nu är Carmen tillbaka (hon jag delar min lägenhet med) från sitt Syditalien. Så vi har som vi brukar på kvällarna äta middag ihop. Fast vi lagar båda olika saker. Vi turas om , om de små 3 gasplattorna. Springer om vartannat, får vänta på att hennes pasta ska bli klar före jag kan använda stora plattan. hehe men det är så mysigt, så sätter vi på Mtv. Enda kanalen som inte dubbar (allt).

Till antipasto "förrätt" gjorde jag superenkla stekta zucchini skivor.
Häll 3 matskedar olivolja i en stekpanna
Häll i lite mindre än en tesked salt och 2 skivade vitlöksklyftor
Lägg i tunnt skivna zucchini bitar och låt det stekas bara några minuter.

Så gott och salt. (hittat receptet i Paolo Robertos kokbok Mina fastrars mat)



bild lånad här


Kommentarer
Postat av: - Hanna

Ja det tycker jag! Dom är sjukt bra..

2009-03-16 @ 21:03:20
URL: http://haze84.blogg.se/
Postat av: A

Gott! Det skall jag prova nån dag!

2009-03-17 @ 10:17:20
URL: http://lyckligfruochmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0