Jag Vogue




Haha Photofunia.com.


Kommentarer
Postat av: ....

Jag har frågat dig saker dig tidgare angående Italien, men kanske kan fråga igen.



Ser du dig själv som att ha flyttat helt och hållet till Italien, planerar du att bo där i stället för i Sverige?



Pratar du ALLTID italienska med italienarna eller pratar du engelska ibland? Hade du pluggat italienska innan du åkte dit för första gången?



Saknar du Sverige ibland? Har du skaffat många vänner där? Hur kom det sig att du valde Siena?



Och sist. Är det inte rätt dyrt att plugga där, är det ett slags program du pluggar?



Många frågor, men jag är så himla nyfiken. :)

2009-03-21 @ 16:34:01
Postat av: Erika

kul bild =)

2009-03-21 @ 19:40:14
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hej "..." :)Bara kul att någon är nyfiken!

Nej jag ser mig inte som att jag flyttat hit helt. Detta år har jag ju mer bott i sverige, från jul tills förra veckan var jag hemma och jobbade och bodde hemma. Jag har bott här till och från sedan september 2006 (efter att jag tagit studenten) men det längsta jag varit i sträck utan att åka hem och hälsa på är 3 månader bara. Jag brukar åka hem varje 1,5 månad. Jag vill bo både i sverige och italien, jag har ju mitt rum hemma :) Men det är lite svårt att välja...



Med mina italienska kompisar (och hon jag delar lägenheten med) pratar jag alltid italienska. Men sen har jag många kompisar från andra länder, är dem engelska så pratar vi alla engelska. Är dem från andra länder så pratar vi italienska!

Men med min pojkvän pratar jag både italienska och engelska, mest engelska! P.g.a när vi träffades kunde jag ingen italienska så vi lärde kände varandra på engelska, lite svårt att byta språk sen:)

Innan jag kom till Italien med min bästis Daniela så kunde vi ingen italienska alls, typ Ciao och Bella! haha.. Lektionerna var helt på italienska så det var lite svårt första veckan men sedan tyckte vi de gick bra!

Ja ,jag har många vänner här nu men mer engelska vänner är italienska. Det är lite svårare att bli kompis me italienska tjejer tycker jag.. Dem håller sig till sina gäng, mnånga. Men jag har många italienska killkompisar.

Språkskolan kostade ju rätt mycket, csn har ett visst deal med dem så.. Sen så kostar universitet ca 8000 per halvår tror jag.. Men är man erasmus ( utbytes student) så är det ju gratis!

Oj låååång kommentar men många frågor!!

Och ja, jag saknar sverige och när jag är i sverige saknar jag italien!!

KRAM!!!



2009-03-21 @ 20:19:23
URL: http://eccomiqua.blogg.se/
Postat av: Alex

Tack för hjälpen med tävlingskläder :)

2009-03-22 @ 00:23:12
URL: http://alexenqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så du är utbytesstudent alltså? Har jag fattat det rätt? Jag håller själv på och kollar genom olika alternativ, Erasmus bland annat.



Hur har du råd med lägenhet och allt? Extrajobbar du? Planerar du att skaffa hela din utbildning i Italien? Det låter helt underbart att få bo och plugga där!

2009-03-26 @ 17:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0