Bil bil bil

När man är van med att ha bilen utanför huset och bara åka vart man vill är det lite ovanligt när jag kommer ner hit och som jag skrev innan inte ens kan använda cykel. Det finns ju så mycket fint runtomkring i Siena, massa mysiga småbyar utanför. Visst det går buss jätteofta överallt men det är smidigare att ta bilen och åka när man vill och vartsom. Bussarna går ju bara in till orterna. När jag var aupair så lånade jag och Domenico en av familjens bilar på helgerna och åkte till massa ställen. Men i Italien behöver man inte åka mer än 5-10 minuter så kommer man till nästa by och nästa sevärdhet, när man åker bil i sverige syns det ju kanppt på kartan när man kört ett par timmar. Här däremot tar det bara ett par timmar att korsa landet (från kust till kust)

Lite bilder från våra trips.










Daniela(vänster) kom och hälsade på och vi hade den roligaste veckan ever. Åkte till massa ställen med!

Kommentarer
Postat av: Erika

Den där stranden skulle jag vilja ligga på!

2009-03-25 @ 12:08:25
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Crawfoord

Härliga sommarbilder :)

2009-03-25 @ 20:23:41
URL: http://www.metrobloggen.se/osc

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0