18 grader och grillat.

Som jag skrivit innan så ligger det en jätteliten och mysig typisk italiensk familjerestaurang i samma bygnad som min lägenhet. Så vid den här tiden börjar dem laga lunchen och det doftar godare än godast, nu luktar det grillat igen. Jag är redan hungrig:)


Idag ska det bli 18 grader här enligt meterologerna. Carmen, min lägenhetskompis, kom ju tillbaks hit från Syditalien igår och hon berättade för mig att där var det 22 grader. Det är sommar för oss svenskar sa jag, hon skrattade och sa nej minst 30 är sommar här.





Castiglione della pescaia, utanför Grosseto. Hit åker många italienare för att fly värmen i städerna. Jag var i närheten på semester när jag var aupair med mamman o barnen, i Puntala.


Kommentarer
Postat av: Svensk tjej

åhh jag har varit i Puntala, underbart:D:D

2009-03-28 @ 20:20:02
Postat av: Svensk tjej

åhh jag har varit i Puntala :D:D

2009-04-02 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0