kommer ni ihåg?...

Idag känns det lite som en sommarlovsmorgon, för jag har ingen skola eller inget jobb och så har sommaren precis kommit, 30 grader.

Så jag bara kom att tänka på sommarlovsmornarna när man var mindre och inte sommarjobbade. Då det var de bästa tvprogrammen/serierna i världen. MIRROR MIRROR, ett nutidsbarn kunde gå in i en spegel och kom till en plats från 1700-talet typ, det var så spännande. Och så var det en annan serie, med en kille som låg i koma men medan han var i koma var han i typ en annan värld där de inte fanns vuxna, de bodde i skogen och de var rövare och nåt..

Och innan det så den orangaktiga baskern, jag kommer inte på vad det hette.. Man kunde ringa in så fick man en såndär basker, svenskt program.. dem pratade om miljön massa och så, det var två killar, Hjälp mig! Dem hade tävlingar och massa det var så kul.

SEN! detta program kanske var året runt, det var på söndagarna iallafall, godis tror jag det hette. Tror det var henrik schyffert som höll det och han gav oss alla barn hemma i husen på tidiga söndagsmornar uppgifter, en var typ spring och hämta dammsugarn stäng på den i 10 sek.. hahah.. Jag, min storebror och min kusin gjorde kollade ofta på det hemma hos farmor och farfar. Så visade de massa massa goooodis:)

Sen på sommarlovet sprang man bara ut och lekte med alla grannbarn.. enkelt.



Kommentarer
Postat av: Elin

Åhh tack för tipset =) Hur kommer det sig att du flyttade dit? =)Kramar

2008-05-27 @ 12:57:07
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Stephanie

jag har läst italienska 2 år nu :) Det går bra! Har fått stipendium från en språkskola! Italienska e så coolt (; min stora passion i livet är språk!!!!! Håller på att lära mig turkiska också!

Come mai tu abiti in Italia?
Prenditi cora di te, ciao!

2008-05-27 @ 13:09:11
URL: http://ampele.blogg.se
Postat av: Jen

Allt bra? :)

2008-05-27 @ 14:00:30
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: nathalie svarar Elin

Varsègod!! Det var sè att efter gymnasiet sè bestàmde sig jag om mina tvè bàstisar att èka ner hit fòr att làsa en sprèkkurs i fem veckor. Men vi hade sè kul sè vi stannade kvar 3 mènader. Sedan blev jag tillsammans med min pojkvàn sè jag èkte ner igen och jobbade som aupair.. men har varit och bott hemma emellan èt ocksè! ursàkta, just nu sitter jag pè en dator utan èàò, stòrande i know. men hoppas du kan làsa iaf. kram!!

2008-05-27 @ 17:58:10
URL: http://eccomiqua.blogg.se
Postat av: nathalie svarar Stephanie

Dè har du kunnat sprèket làngre àn mig!:) En sprèkskola i Sverige eller, gud vad bra med stipendium. Làsa sprèket hàr var skitdyrt.. Men vàrt det!:) Jag àlskar ocksà sràk skulle vilja bàttra pè min tyska.. men det ràcker fòr tillfàllet med att jobba upp min italienska!!

làs pè mitt svar till en annan kommentar hur jag hamnade hàr.

Ma sei stata in Italia? Prenditi cora anche di te!:)

2008-05-27 @ 18:02:27
URL: http://eccomiqua.blogg.se
Postat av: psycho ;D ;D

Dom kör väl fortfarande mirror mirror tror ja..hehe

2008-05-27 @ 22:34:41
Postat av: nathalie svarar pshyco

hej min lilla robinplutt. gör dem, ååh det var så bra.. men vad hette det där med de två killarna... puss.

2008-05-27 @ 22:56:11
URL: http://eccomiqua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0