italienska turister.

Jag var ute och handlade förut och blev stoppad av en samling italienska äldra män med ett par damer i sällskap, du är från siena va, sa en man så högt så han väkte uppmärksamhet från alla på gatan. pinsamt. Nej det är jag inte, vilket han såklart vet, ingen är vit, ljusblond och blåögd original ursprung från siena. Det var konstigt, han var ju med sin fru och allt så det var ju inte det vanliga.. hmm.. sen sa han nej du ser ju faktiskt svensk ut, utan att jag sa vart jag kom ifrån. skumt.

Nu har jag bakat cupcakes, eller kladdkakemuffins som sjönk ihop. Ingredienserna är faktiskt olika här från hemma, min rumskompis tyckte inte jag kunde skylla på det. hehe.. Och att det såg väldigt lustigt ut med icing jag hade över, kristyren.. det blir mer som en hallongrotta.. haha..

Ikväll kommer nog domenico hit och då ska vi beställa hem pizza, eller kinamat. Har bara ätit pizza 1 gång sen jag kom ner denna gång, brava. :)

btw, fotbollssäsongen är slut, för serierna här. så tråkigt när de måste sitta helt bänkade framför tvn. Och frustrrat läsa tidningen dagen efter. jag älskar fotboll men till en viss grad. här är den graden stekhet.

image85


Kommentarer
Postat av: Joana

Haha, ingen fara ;P Det var bara roligt för först tänkte jag...vad skrev jag för nåt nu..? För jag kände liksom inte igen det ;P

Jo jag vet, överallt i andra länder är alla folk så sociala och glada ute på stan och sådär. Det är bara här som alla är så jäkla stela!

2008-05-29 @ 21:32:44
URL: http://atletico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0