fruktkick.

Det roliga här i italien att de fortfarande har speceferiaffärer. kött affär, fiskaffär, frukthandel, bröd o.s.v (ja självklart också supermarkets). Jag och domi hittade en fruktaffär med jääätte billig frukt. 1 kg apelsiner 14 kr och ett paket jordgubbar 9 kronor.

daniela, samma man som hade den affär var signore "due cinquanta" !  Det är en man som har en annan fruktaffär nära skolan vi gick i, vi köpte bananer där varje morgon men då var han inte lika trevlig nu när jag var i en italienares sällskap, det är så här ibland. Dem är nog less på turister, hehe. bouono,

image76

Kommentarer
Postat av: Tina Gustafsson

Hej Tack för din kommentar när du hälsade på min blogg om Öland igår. Har tittat in till dig nu och det verkar härligt att få vara i Italien. Undrar vad du pluggar till? Härliga bilder på bakverk! Jag gillar också att baka men mest laga mat! Ha det bra du med Kram

2008-05-28 @ 22:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0