98 000 sjöar vs 8 sjöar.

I Sverige har vi ca 98 000 sjöar och i småland precis överallt så när det bara finns 8 här (jag hara bara besökt 1 av dem) blir det att man saknar vattnet jättemycket. Jämt när jag kommer hem till Sverige så även om jag bara varit borta några veckor så ser det så konstigt ut med en massa sjöar överallt! Min pojkvän och hans kompis som har varit med mig hemma och hälsat på tyckte det var helt galet mycket sjöar! De sa hela tiden, men kolla, kolla!! hahaha..

Men här är det ju jättefina stränder vid haven istället. Förra året var jag med min aupairfamilj (minus pappan) och bodde i deras lägenhet vid havet, det var så mysigt.

För oss som bor i sverige, och är vana att åka massa mil (vi i hultsfred typ 12 mil bara för att handla kläder) så känns det som man kommer hur långt som helst p åkartan här på nolltid. Inte många timmar till Slovenien t.ex, de flesta som studerade på min språkskola åkte buss eller tåg från Schweiz, ungern o.s.v.

Bilder från när vi var vid havet, Puntala. söta syskonen är!

 image87 image89

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0