Taxichauffören sa..

Igår i 2-timmars taxifärden berättade chauffören att han visste att jag bodde i Siena, han hade sett mig några gånger. Och han kände också till Marco i Colle di val d´elsa som jag jobbade som aupair hos.
 Världen är tydligen liten i Siena comune också.

Han berättade att Sienas världskända bank  Banca Monte dei Paschi di Siena gör som dem vill i Siena.
Det ska byggas en flygplats i Siena, vilket är ganska onödigt då Florens och Pisas flygplatser ligger mycket nära.
Och jag sa till taxichauffören att kan de verkligen göra så, miljömässigt. Han skrattade och sa, säger banken åt kommunen att imorgon vill vi påbörja en flygplats, ja då byggs den dagen efter. Ja, ungefär.
Han sa även att banken sett till att Siena även detta år stannar kvar i Serie A.

På det historiska torget i Siena är det t.o.m förbjudet att sitta och äta. Men säger banken att imorgon ska vi ta in en riktigt känd artist och ha en riktig konstert här, ja då blir det så. (dem brukar ha en då och då)

Kommunen kan inte säga emot, de drar antagligen in alldeles för mycket , de har för mycket power.
Men det är inte bara i Siena de "mutar", sa han.

Sen kom han fram till eller vi, att ja, det är ju inte långt ifrån Maffia i Siena med. hahaha.

Även att det är långt ifrån sophögar.


Kommentarer
Postat av: ACPA

Man är ju inte ett dugg förvånad över att det är i Neapel sophögaran ligger ....
Visserligen finns det Zingaros i Milano också ( läs Zlatan :D:D:D ) Men Neapel är ju snäppet värre.

2008-01-19 @ 03:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0