fiori di zucchine fritti

När jag jobbade som Aupair i Colle, Toscana förra året, så brukade jag alltid läsa i familjens kokböcker medan jag försökte få babyn Maddalena att sova.

Pappan Marco är tandläkare men jobbade extra på sommrarna som kock och jämt när han lagade mat var det något extra. En bok var min favorit, jag upptäckte att typ hälften av det pappan lagade var tagit därifrån, haha.

Tjejen som skrivit min favorit kokbob heter Tessa Kiros. Hon bodde närheten av oss där i Colle di val D´elsa.
Men hon är född i England, hon har en Finsk mamma, En grekcypriotisk pappa och hon växte sedan upp i Sydafrika, så där är recept från hela världen. (det finns även recept på lingonsylt och köttbullar) 
 
image4
 



Jag fick sedan den boken i julklapp av min mamma och pappa, översatt till svenska : )

Mitt favoritrecept i "Mellan hjortron och oliver-en värld full av recept "  är fritterade zucchiniblommor, Marco lagade dem varje vecka. Jag vet, det låter äckligt. Men det är BUONISSIMO.




    


ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0