lägenhet i italien.

Jag har bott på fem ställen i Italien,
4 olika lägenheter i Siena.
Själv (med pojkvännen varannad dag typ) i en stuga på trädgården i min aupair familjs trädgård.i colle di val d'elsa.

Den senaste var typ vidrig, inte när jag tog den men kan ju säga att tjejerna där inte var av det renligaste laget. Och hyresvärden inte speciell trevlig alls, hon skrek på mig för hon trodde att jag gjorde nåt som fick hennes hundar att skälla utanför mitt fönster, hmm..

Den första óch andra lägenheten delade jag med min bästis Daniela.
I den första var hyresvärdinnan ocksåå lite speciell. Hon ansåg nog lägenheten mer som hennes hotell än våran privata lägenhet. Hon kom ca varje dag, hon sa att vi inte diskade bra och hon kom ovarnat på rundvisning när vi låg och sov. En gång låg vi i sängen och hon bara tände och öppnade, 

Den andra lägenheten vi hade var mysig. (jo den var kall, men det är bar nåt man får acceptera). Den var typ som en vindsvåning med träbjälkar och fyra små charmiga fönster ut mot en folktraffikerad gata. Första dagen dock, gick elern. Jag hade precis kommit ur duschen, vi gick till världens gulligaste gamla hyresvärd och bad om hjälp. Tillbaks kommer han med en riktigt snygg kille som bodde i samma lägenhet. Roligt första möte, där stod vi i mörkret, jag stod med droppande hår och nån lustig pyamas, haha. (killen blev senare en flirt till min vän)

Men min Favorit är den jag hade när jag åkte ner i oktober för att plugga på universitet, också den dyraste.
Jag sökte på hotell nu i Siena på google och fick fram "rent appartment" och jo där hittar jag min lägenhet!! Dem hyr ut den till travelers. Jag vill ha ha ha den, men den kostar flera tusenlappar i månaden. Jag försökte vinna på en trisslott förut för att kunna få den, 10 kronor i vinst. 25 kronor i lust för den andra lotten jag köpte.


Kommentarer
Postat av: Daniela

Okej, nog för att han var snygg grannen men någon flirt var han inte. Han är också orsaken till att jag (och jag tror du också) aldrig mer kommer bjuda in någon framtida granne på fika. Herregud, att de aldrig gick, inte ens när vi började diska fattade de vinken.
Men Dio vilken speed du fått på bloggen. Bara för att de är så tråkigt att plugga ;)

2008-02-21 @ 22:22:22
URL: http://daniela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0