ändrat synsätt.

Sen jag bott i Italien (usch hatar och skriva det i passato form, jag ju ska bo där igen, blabla. :) ) så ser jag saker lite annorlunda. Det man är van med i Sverige ändras fort, lika fort som man blir van med det nya sättet. Anpassning. Så flera nya saker lägger jag märke till och tycker är konstigt när jag kommer hem igen.

Exempel, varför förlovar sig alla som är pyttesmå och känt varandra i ett par månader? Det har ju blivit som typ inget speciellt. Det betyder ju inte att man vill gifta sig precis.

Sen att jätteunga tjejer kan och får sova över varsom och hursomhelst. 
Tjejer i samma ålder där nere är barnsligare, det tycker jag bara är bra.


En tanke.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0