insekter.

Jag har inte jobbat idag, skulle plugga istället. Jag satt ute i solen (!) och läste, massor med kryp har kommit fram, de brukar alltid hoppa in i mitt hår så man måste vara lite uppmärksam. haha.
Sen matade jag fåglarna, som vanligt. Men nu när våren komnmit så kommer alltid fiskmåsarna fram, högljudda är de. De ska börja para sig så det energin från sopmaten räcker väl inte. Men nu borde fåglarna klara sig utan foodhelp. 

Har hängt ut många talgbollar i år men inte som farmors bror, runt 800! Hacke hackspett kommer alltid till dem med, när jag är hos gammelmormor (pappas mormor) så brukar jag alltid stå i fönstret och kolla på dem, det sitter typ 30 fåglar i trädet och katterna smygandes omkring... men då ropar hon in dem :)

Jag fick förresten en klänning av henne när jag var där i helgen, som hon burit på ett bröllop, när hon var yngre (hon är 95) den var ascool. Måste sy in den lite,och kanske ta bort ärmarna, de är långa. De fick väl inte skyla det mesta i kyrkan förr på brölloppen. Jag har även ett par öppna lågklackade skor jag fått av henne som är jättegamla. 

vilket babbel inlägg.

ciaociao.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint av dig med fåglarna, melike :)

2008-05-10 @ 18:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0